PRZEKAŻ NAM 1%

ROK 2017

GRUDZIEŃ

Wigilia w Warsztatach odbyła się 20 grudnia. Do wspólnego stołu zasiedliśmy

w towarzystwie przybyłych gości (rodzice uczestników, Zazrąd Stowarzyszenia, Ks.Proboszcz parafii Lalkowy oraz Pani Wójt Anita Galant).Ten podniosły czas spędziliśmy przy wspólnym śpiewaniu kolęd, dzieleniu się opłatkiem, były prezenty pod choinką a nade wszystko była miła, świąteczna atmosfera.

DSCF0951    DSCF0952

LISTOPAD

W listopadzie byliśmy na 2 zabawach Andrzejkowych: w ŚDS w Gniewie oraz w ŚDS w Osieku. W Osieku dodatkową atrakcją był pokaz różnych eksperymentów chemicznych, które pokazywali nam Studenci z Politechniki Gdańskiej. Uczestnicy chętnie brali udział w pokazach, dzięki którym później padało wiele pytań.

DSCF0770       DSCF0796

PAŹDZIERNIK

Nie tylko uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej, ale także cały Zarząd Stowarzyszenie "Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych i Potrzebujących Wsparcia" ma powód do zadowolenia. Pracownia komputerowa w placówce WTZ została wyposażona w pięć znacznie nowszych komputerów, niż te na których dotychczas pracowały osoby niepełnosprawne. Sprzęt w październiku przekazał warsztatom Pan Karol Narloch-Dyrektor Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Oddział w Gdyni. Zarząd Stowarzyszenia jak i całe Warsztaty składają jeszcze raz gorące podziękowania za przekazany sprzęt, a przede wszystkim za zauważanie potrzeb placówki i docenienie jej pracy.

WRZESIEŃ

MUZEUM BURZTYNU W GDAŃSKU

Dnia 18 września br. udaliśmy się do Gdańska zwiedzić Muzeum Bursztynu oraz Fabrykę Cukierków. Oprócz tego postanowiliśmy przejechać się Gdanskim Kołem Widokowym.

Zrobiliśmy aż 4 kółka. Wrażenia niesamowite. Cała wycieczka należała do jednych z najlepszych jakie były. Widzieliśmy jak się wytwarza cukierki, widok był przesłodki.

DSCF0001    DSCF0045

SIERPIEŃ

Dnia 17 sierpnia udaliśmy się na Hel. Podróż była fascynująca gdyż jechaliśmy dwoma środkami transportu. Ze Smętowa do Gdańska - pociągiem, natomiast z Gdańska na Hel - tramwajem wodnym. Wszyscy byli zadowoleni z rejsu, każdy mógł sobie wybrać miejsce siedzące ( w kajucie bądź na zewnątrz). Podróz trwała około 2 godzin. Na miejscu poszliśmy do fokarium, następnie na plażę. Pogoda była tropikalna, postanowiliśmy popływac rowerami wodnymi po Bałtyku. Jak to zwykle bywa, po pływaniu wszyscy byli bardzo głodni więc skorzystalismy z tego, że byliśmy nad morzem i na obiad była pyszna rybka z frytkami i surówką. Wycieczka pozostanie w naszej pamięci na bardzo długo, uwieczniliśmy nasz pobyt pamiątkowymi zdjęciami.

DSCF9679          DSCF9685

CZERWIEC

Dzień rycerski

Dnia 22 czerwca 2017 odbył się coroczny Dzień Tematyczny. W tym roku hasłem przewodnim było Rycerstwo, więc wszystko co było w tym dniu, było związane z rycerzami. Przybyłych gości przywitali organizatorzy, czyli my WTZ. Następnie głos zabrały: Pani Wójt gminy Smętowo oraz Prezes Stowarzyszenie "Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych i Potrzebujących Wsparcia" Pani Marzena Ołowska. Pierwszym punktem tego dnia był taniec rycerski zaprezentowany przez lalkowskie "damy", następnie konkurs plastyczny dla wszystkich zgromadzonych WTZ, ŚDS oraz wybór Rycerza i Damy Dworu Lalkowskiego. Oprócz tego odbyły się również konkursy sprawnościowe. Nie zabrakło pyszności (owoce w czekoladzie, słodkości, napoje itp.) Główną atrakcją w tak ważnym dla nas dniu był pokaz jazdy konnej w pełnym rynsztunku, pokaz sztuk zręcznościowych z szablą Dziękujemy wszystkim gościom oraz sponsorom za pomoc w organizacji Rycerskich Zmgań.

MAJ

17 maja w Centrum Edukacyjno-Historycznym we Frący odbyła się kolejna edycja Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Poezji Miłosnej "Mów do mnie jeszcze". W tym roku tematyką była poezja Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Gościem specjalnym był uczestnik WTZ Skórcz Caritas - Daniel Beling, który wykonał dwa utwory pt."Zabiorę Cię właśnie tam"oraz "Kochać". Po tym występie nastąpiła część konkursowa, w której udział wzięło 13 uczestników a laureatem został Andzej Knop z ŚDS Lalkowy.

DSCF8762  DSCF8827

KWIECIEŃ

Dnia 24 kwietnia w ramach nocek na Warsztatach pojechaliśmy Pendolino do Stolicy - Warszawy. Zwiedziliśmy Łazienki Królewskie, Stadion Narodowy, zrobiliśmy kilka rundek nową linią metra oraz przybyliśmy pod pomnik Syrenki Warszawskiej. Na koniec wycieczki udaliśmy się pod Pałac Kultury i Nauki zrobić kilka pamiątkowych zdjęć. Zahaczyliśmy również o McDonald's na obiad i deser.

DSCF8302  DSCF8308

MARZEC

Pod koniec miesiąca na zaproszenie ŚDS Gniew pojechaliśmy na zawody gier planszowych. Nasi uczestnicy brali udział w przeróżnych grach tj. Memory, Jenga, 5 sekund, Junior, Kości. Dla terapeutów również była gra o nazwie Blokus. Wróciliśmy z nagrodami i dyplomami, z których jestesmy bardzo dumni.

DSCF8209        DSCF8211

LUTY

Miesiąc luty był bogaty w Zabawy Karnawałowe, Walentynkowe. Tańcowaliśmy u naszych przyjaciół w WTZ Skórcz, WTZ Nowe. Zorganizowaliśmy również swoją zabawę, na której nie zabrakło zaprzyjaźnionych Ośrodków. No i ostatnie tańce były we Frący na zaproszenie sąsiadów ŚDS Tęcza o tematyce "Gwiazdy Hollywood". Gwiazd było dużo (Marilyn Monroe, Leonardo DiCaprio, Tina Turner, Mesajah, Michael Jackson itp.). Wesoło przygrywał Przemysław Guzdaj.

DSCF8076          DSCF8049

STYCZEŃ

Pewnego zimowego dnia wybraliśmy się na dlugo oczekiwany kulig do Państwa Balewskich w Lisówku. Lasy i pola pokryte były świeżym śniegiem. Właściciel posesji przywiązał do konia sanki i ruszyliśmy w bajkową podróż. Wyruszyliśmy po ośnieżonej, nierównej i wyboistej drodze. Niekiedy na ostrych zakrętach z wybuchami śmiechu i radości spadaliśmy z sanek. Po szaleństwach w lesie wróciliśmy do pięknej, dużej altany, gdzie przygotowany został przez gospodarzy poczęstunek (ciepły bigos oraz ciasto do kawki). W pobliżu rozpalone było ognisko, przy którym mogliśmy się grzać i piec kiełbaski.